Det kommer an på

En dag med iscenesættende oplæg, hvor det er eleverne, der afgrænser og formulerer matematiske problemer, mens læreren stiller de åbne og nysgerrige spørgsmål

Om kurset

  • Beskrivelse

    Lad eleverne afgrænse og formulere matematiske problemer, mens du stiller åbne og nysgerrige spørgsmål

    Kan matematiklæreren få eleverne til at svare: "Det kommer an på" til en matematisk problemstilling flyttes problemet fra at handle om at finde det eneste rigtige regneudtryk blandt de matematiske stofområder til at omhandle en rundtur blandt de matematiske kompetencer.
    Det betyder tillige, at eleverne blandt andet kan få mulighed for at handle med overblik i sammensatte situationer med matematik.

    Kom med på en rundtur med iscenesættende oplæg, hvor det er eleverne, der afgrænser og formulerer matematiske problemer, mens læreren stiller de åbne og nysgerrige spørgsmål.
    Og karakteren af lærerens spørgsmål bør være afhængig af de intentioner, læreren møder eleverne med i de enkelte faser i det undersøgende arbejde.

    Bemærkninger

    Deltagerforudsætning: Lyst og mod til at arbejde med undersøgende oplæg

    Målgruppe

    Matematiklærere på mellemtrin og i udskolingen

    Instruktører

    Mikael Skånstrøm - Lektor i undervisning i undervisning i matematik

    Fagområder

    Matematik

    Herning

    Pris
    990 kr.
    Dato og tid
    30. oktober 2017 kl. 9 - 15
    Kursus nr.
    CFU17238

    Aarhus C

    Pris
    990 kr.
    Dato og tid
    31. oktober 2017 kl. 9 - 15
    Kursus nr.
    CFU17239
  • Praktiske informationer

    Her finder du praktisk informationer om tid, sted og pris.

    Herning

    Status
    Åben for tilmelding
    Dato og tid
    30.10.2017 - kl. 09.00-15.00
    Pris
    990 kr.
    Tilmeldingsfrist
    30.09.2017
    Kursus nr.
    CFU17238

    Aarhus C

    Status
    Åben for tilmelding
    Dato og tid
    31.10.2017 - kl. 09.00-15.00
    Pris
    990 kr.
    Tilmeldingsfrist
    30.09.2017
    Kursus nr.
    CFU17239