Matematisk opmærksomhed

Tilføj som favorit
Matematisk opmærksomhed er er særskilt opmærksomhedsfelt i Fælles Mål for matematik i indskolingen. På kurset sættes der fokus på, hvordan man kan forstå og arbejde med matematisk opmærksomhed i den tidlige skolestart.

Om kurset

  • Beskrivelse

    Strategi for matematiklæring i indskolingen Få perspektiv på pædagogfaglighed i matematik. En vigtig rolle i udviklingen af elevernes matematiske opmærksomhed.

    Matematisk opmærksomhed er er særskilt opmærksomhedsfelt i Fælles Mål for matematik i indskolingen. På kurset sættes der fokus på, hvordan man kan forstå og arbejde med matematisk opmærksomhed i den tidlige skolestart.

    Målet med kurset er at give et perspektiv på, hvad pædagog- og lærerfaglighed i matematik kan være. Såvel lærere som pædagoger spiller en vigtig rolle i udviklingen af elevernes matematiske opmærksomhed. Der er tale om en færdighed, der skal læres, og ikke en funktion, der fremkommer ved modning og vækst.

    På kurset er der fokus på, hvordan lærere og pædagoger udvikler og understøtter elevernes matematiske opmærksomhed, at deres omverden kan beskrives og forstås i rum, form og tal.

    Læs mere i om børns matematiske nysgerrighed i rapport fra EVA, Danmarks Evalueringsinstitut, på kortlink.dk/u3xc

    Målgruppe

    Børnehaveklasseledere, skolepædagoger og matematiklærere i indskolingen

    Instruktører

    Michael Wahl Andersen - Pædagogisk konsulent, cand. pæd. psyk.

    Fagområder

    Matematik
    Pædagoger

    Aarhus C

    Pris
    975 kr.
    Dato og tid
    20. februar 2019 kl. 9:00 - 15:00
    Kursus nr.
    CFU19200
  • Praktiske informationer

    Her finder du praktisk informationer om tid, sted og pris.

    Aarhus C

    Status
    Åben for tilmelding
    Dato og tid
    20.02.2019 - kl. 09.00-15.00
    Pris
    975 kr.
    Tilmeldingsfrist
    20.01.2019
    Kursus nr.
    CFU19200