Matematikvanskeligheder - Tidlig intervention. Støt og udvikl elevers kompetencer

Tilføj som favorit
Kurset giver en direkte indføring i interventionsmaterialet "Matematikvanskeligheder - Tidlig intervention", som er et redskab til at forebygge og afhjælpe elevers matematikvanskeligheder.

Om kurset

  • Beskrivelse

    Hvordan identificere, støtte og udvikle elevers matematiske kompetencer i begynderundervisningen?

    Deltagerne vil få mulighed for at udvikle kompetencer til at identificere, støtte og udvikle elevers matematiske kompetencer ved brug af konceptet Tidlig Matematikindsats Til Marginalgrupper (TMTM) ud fra interventionsmaterialet Matematikvanskeligheder - Tidlig intervention.
    Dagens indhold vil veksle mellem korte oplæg og øvelser, så deltagerne går fra kurset med konkrete erfaringer i brugen af såvel screeningsmateriale som arbejdsark og konkrete materialer, der knytter sig til interventionsmaterialet.
    Kursets indhold er gennemprøvet som en del af det toårige kompetenceudviklingsprojekt "Matematikindsats 2017", hvor 66 skoler i hele landet deltog med hele årgangens 2. klasser.

    Målgruppe

    Matematiklærere og matematikvejledere

    Instruktører

    Heidie Clemens - Lektor i matematik

    Fagområder

    Matematik

    Aarhus C

    Pris
    900 kr.
    Dato og tid
    25. november 2020 kl. 9:00 - 15:00
    Kursus nr.
    CFU20234
  • Praktiske informationer

    Her finder du praktisk informationer om tid, sted og pris.

    Aarhus C

    Status
    Åben for tilmelding
    Dato og tid
    25.11.2020 - kl. 09.00-15.00
    Pris
    900 kr.
    Tilmeldingsfrist
    25.10.2020
    Kursus nr.
    CFU20234