Digital Learning through Play

Er du og din skole nysgerrige på:

–  at arbejde med legene tilgange med digital teknologi ind i fagene målrettet mere motiverede og engagerede elever?
–  at undersøge og afprøve nye mere legende måder at lede, vejlede og samarbejde om undervisning på?

Professor Nysgerrigs Videnskab er et legebaseret og kropsligt læringsspil, der har til formål at introducere skoleelever for principperne bag metodisk informationssøgning og kildekritik.

Spillet er en analog forberedelse til det digitale værktøj SøgSmart.dk, hvis primære målgruppe er 3.-9. klasse.
Professor Nysgerrigs vidensskab er målrettet indskolingselever (0.-3.klasse), men spillet kan også tilpasses ældre elever.

Målet med spillet er at styrke forståelsen af kildekritisk informationssøgning. Desuden er det et mål at styrke elevernes motivation for informationssøgning ved at give dem en oplevelse af, at informationssøgning er spændende, sjovt og vigtigt - og noget, som man kan blive bedre til.

Nyt materiale, som forbereder de yngste elever til kildekritisk søgning.

Hent materialet her

Professor-Nysgerrigs-Vidensskab