Det Tænkende Klasserum

Den vigtigste matematikdidaktiske ændring, de sidste 20 år. Lyder det spændende, så meld dig til kurset her. Du får adgang til didaktikken, både praktisk og teoretisk gennem 14 institutionelle praksisændringer.

Sted

Aarhus

Pris

625,00 kr.

Dato

25.04.2023

Tilmeldingsfrist

01.04.2023

Status

Ledige pladser

Sted

Herning

Pris

1.200,00 kr.

Dato

03.05.2023

Tilmeldingsfrist

11.04.2023

Status

Fuldt booket

Om kurset

På kurset introduceres du til de 14 institutionelle praksisændringer gennem praktiske workshops i kombination med, hvordan forskning gennem 15 år har påvist didaktiske greb til at højne elevers tænkning.
Peter Liljedahl har forsket i området tænkning gennem 15 år og her nåede han frem til en overraskende opdagelse. Hans baselinedata blev at 20% af elever tænker 20% af tiden i matematikundervisningen. Dette kan hæves til 80% af eleverne, der tænker 80% af tiden gennem ændringen af de første 3 praksis. Understøttelsen og forstærkning af denne praksisændring er så de resterende 11 praksis. De 14 praksis’ er delt op i fire værktøjssæt.

I Aarhus ser vi primært på de to første værktøjssæt og på det lange kursus i Herning kommer vi mere i dybden med de sidste to værktøjssæt.

Du kan altså nemt komme i gang med at praktisere DTK efter begge kurser, men får lidt mere viden om alle praksis på den lange udgave.

Målgruppe

Matematiklærere i 0.-10. klasse

Instruktører

Nick Hougaard - Pædagogisk konsulent, VIA CFU og Lærer og beskikket censor i matematik skriftlig

Fagområder

Matematik

Kontakt