Kurset henvender sig til lærere som underviser i matematik i indskolingen. Omdrejningspunktet bliver aktiviteter som støtter eleverne i forståelsen af faget og som samtidig er med til at variere den daglige undervisning. Der er et gennemgående fokus på tid til fordybelse og didaktiske greb, der styrker deltagermulighederne.
Dag 1 – Talarbejde og talforståelse samt tænkende udfordringer til indskolingen.
Dagens indhold vil centrere sig omkring vigtigheden af at prioritere områder som talforståelse, subitizing, regnestrategier samt opgaver der udfordrer elevernes tænkning inden for matematikfaget.
Dag 2 – Test/ evalueringsformer og teknologier i faget,
Denne dag arbejdes der med forskellige evalueringsformer. Der ses på evalueringsformer for hele grupper og på individuelt plan. Hvornår skal der gribes ind og hvad kan der gøres?
I forlængelse af evalueringsarbejdet ser vi på forskellige teknologier som er anvendelige for aldersgruppen. Teknologierne tænkes både som støtteredskab, motiverende faktor og som mulighed for samarbejdsskabende aktiviteter.
Ud af bogen og ned i temop!
Begge kursusdage veksler mellem teori og praktisk afprøvning med konkrete materialer og praktiske læremidler
OBS - FRISTEN FOR AT SØGE TILSKUD ER OVERSKREDET
Du har mulighed for at søge tilskud til kurset gennem Novo Nordisk Fonden - og på den måde komme afsted gratis i efteråret 2025. Tilskuddet dækker både kursusgebyr og vikarudgifter. Fristen for at søge tilskud er den 9. oktober 2024