Peter Liljedahls forskning har vist, at når eleverne arbejder med tænkeopgaver i tilfældige grupper på et lodret whiteboard, er de i stand til at samskabe matematisk mening og kollektiv viden og gøren.
På dette kursus har Peter Liljedahl særligt fokus på de praksisser i "Det tænkende klasserum", der hjælper eleverne med at flytte de kollektive erfaringer til individuel viden og gøren, samtidig med at de begynder at tage ansvar for deres egen læring. Peter vil også præsentere sin nyeste forskning i elevernes noter og afprøv din-forståelse-opgaver.
Kurset består af en blanding af praktiske øvelser og diskussioner, og du får mulighed for at samarbejde med andre lærere og dele ideer og erfaringer. Du vil få mulighed for at lære af en af de mest anerkendte eksperter inden for pædagogisk forskning og blive en del af en voksende bevægelse af lærere, der ønsker at skabe en positiv forandring i deres klasseværelser.
Kurset afvikles på engelsk.
Målgruppe
Undervisere i matematik, -vejledere (0.kl.-3.G) og andre interesserede
Undervisere på ungdomsuddannelser, læreruddannelsen og andre interesserede undervisere i matematikundervisningen er velkomne.