Kurset er en workshop om DTK, hvor der undervises med DTK. Vi går tæt på hvordan du kan implementere DTK i din egen undervisning. Vi vil arbejde med, hvordan du kommer i gang med DTK, men også se på generelle opgavetyper og hvordan, eleverne arbejder med kernestoffet i DTK ud fra en base af tænkende aktiviteter.
Der er ofte mange spørgsmål til hvad DTK er og vi forsøger sammen at besvare de spørgsmål og udfordringer du ser ved at starte DTK op, eller måske allerede er stødt på, hvis du er gået i gang med at afprøve DTK i din undervisning.
Hovedfokus for kurset er værktøjssæt 1 (praksis 1-3) og værktøjssæt 2-3 (praksis 4-11), som du kan læse mere om i ”Det Tænkende Klasserum i matematik” af Peter Liljedahl.
Medbring gerne undervisningsmaterialer fra din egen undervisning. I det omfang tiden tillader det dykker vi ned i de medbragte materialer og får idéer til, hvordan materialerne kan anvendes eller tilpasses som tænkende aktiviteter, der understøtter pædagogikken i DTK.