Kurset er opbygget efter 3 hovedpunkter:
• Hvilke formalia skal faglæreren have styr på og hvor findes hjælp.
• Hvordan giver faglæreren eleverne de bedste vilkår i mundtlig matematik
• Hvordan kan oplæg udarbejdes og hvilke regler skal faglæreren overholde.
Vi starter med fokus på hvordan undervisningen kan tilrettelægges, så eleverne får de bedste vilkår for at arbejde med og vise deres mundtlige matematik.
Næste del vil primært handle om at få styr på alle de regler og deadlines, der skal overholdes i forbindelse med afvikling af en mundtlig prøve. Her dykker vi også både ned i kompetencerne kan inddrages og hvordan vurderingen af eleven varetages. Men vigtige punkter er fx også tekstopgivelser, prøveforløbet, internet, tilladte hjælpemidler, gruppedannelse, antal prøveoplæg og tidsplan med deadlines op til prøven
Sidste del af workshoppen handler om at opbygge egne oplæg og hvilke regler faglæreren skal overholde for at kunne fremsende et helt sæt prøveoplæg.