Autentiske problemstillinger i mundtlig matematik

Hvad skal jeg bruge det til?” kan du genkende sætningen, så kan du på dette kursus blive præsenteret for hvordan du kan engagere, motivere og udfordre dine elever, igennem arbejde med anvendt matematik og autentiske problemstillinger

Sted

Aarhus

Pris

1.250,00 kr.

Dato

24.10.2024

Tilmeldingsfrist

24.09.2024

Status

Ledige pladser

Om kurset

​Kurset vil være en blanding af oplæg og workshops.
I workshops aktiviteterne skal I sammen på tværs, prøve at løse matematiske problemstillinger med afsæt i den virkelige verden.
I vil have mulighed for at videns dele med både kursusholder og hinanden om alt fra mundtlighed i matematik til hvordan problembaseret læring kan passe ind i en presset faglighed.

Både på mellemtrinnet og i udskolingen kan det være motiverende for eleverne at arbejde med problemstillinger. Idéen med kurset er at vise hvordan eleverne selv kan være med til at fremstille problemstillinger og hvordan undervisningen kan tilrettelægges, så eleverne får de bedste vilkår for at løse problemstillinger i grupper.

Nick der afholder kurset vil komme med konkrete forslag og materialer til at understøtte dig i din udvikling mod mere anvendt matematik knyttet til problemstillinger.
Dagen vil byde på følgende punkter:
• Elevstyret arbejde i matematik
• Problemstillinger i matematik
• Anvendt matematik
• Mundtlighed som arbejdsredskab
• Materialer du har adgang til som er relevante for eleverne
• Styrkede matematiske kompetencer
• Tid til at gå i dybden med didaktikken og matematikken

Bemærk:
Alle kan være med, uanset om du er nyuddannet eller erfaren.

Målgruppe

Matematiklærere på mellemtrin og udskolingen

Instruktører

Nick Hougaard - Pædagogisk konsulent, VIA CFU og Lærer og beskikket censor i matematik

Fagområder

Matematik

Kontakt