Slip fantasien løs og fang eleverne med undersøgende matematik

Matematikopgaver skal opleves sammen med andre! Kodelåse, balloner, elastikker, fjernstyrede biler og NERF-guns lyder som en blanding af en Olsenbanden-film og legeland, men tag ikke fejl: Matematikken er i fokus, og de matematiske kompetencer sættes i spil!

Sted

Aarhus

Pris

1.200,00 kr.

Dato

02.03.2023

Tilmeldingsfrist

02.02.2023

Status

Ledige pladser

Om kurset

​Matematikopgaver skal opleves sammen med andre! Kodelåse, balloner, elastikker, fjernstyrede biler og NERF-guns lyder som en blanding af en Olsenbanden-film og legeland, men tag ikke fejl: Matematikken er i fokus, og de matematiske kompetencer sættes i spil!
På dette kursus får du konkrete idéer til aktiviteter og projekter, hvor den matematiske nysgerrighed hos eleverne vækkes. Arbejdsformen lægger op til, at du kan slippe bøger og portaler, have elevernes nysgerrighed som omdrejningspunkt og dermed sætte eleverne i centrum for egen læring – samtidig med at du holder fast i fagligheden.
Vi arbejder med, hvordan fysiske materialer, såsom spil, legetøj, kreative materialer m.m. kan danne rammen for faglige opgaver, værksteder og projekter, og du vil få mulighed for at udvikle forløb, hvor de matematiske kompetencer kommer i spil.
Mål:
Du bliver skarpere på:
• at omsætte faglige mål til konkrete aktiviteter, opgaver, spil, projekter m.m.
• at tilrettelægge konkrete aktiviteter, opgaver, spil og projekter, der indeholder faglige mål.
Målgruppe
Matematiklærere på mellemtrinnet og i udskolingen

Målgruppe

Lærere der underviser i matematik i 4.-10.klasse

Instruktører

Jesper Albinus - Matematiklærer

Fagområder

Matematik

Kontakt