Arbejdshukommelse, inklusion og matematiklæring

Der bliver sat fokus på:
- Arbejdshukommelse?
- Hvorfor arbejdshukommelse er interessant
- Hvilke tegn er der på problemer med arbejdshukommelsen?
- Hvordan kan man støtte elevers arbejdshukommelse i forbindelse med læring.

Sted

Herning

Pris

1.150,00 kr.

Dato

22.02.2024

Tilmeldingsfrist

22.01.2024

Status

Ledige pladser

Sted

Aarhus

Pris

1.150,00 kr.

Dato

23.02.2024

Tilmeldingsfrist

23.01.2024

Status

Ledige pladser

Om kurset

​Arbejdshukommelsens betydning for kvaliteten af elevernes læring af matematik.

Det er anerkendt blandt såvel danske som udenlandske forskere, at arbejdshukommelse er det primære grundlag for læring i skolen og har indflydelse på alle former for læring i hele skoleforløbet.

Alle elever har gavn af at blive tilbudt en undervisning, der har fokus på arbejdshukommelse forstået som "den aktive lærende hukommelse".
Derfor understøtter en undervisning, der medtænker arbejdshukommelse en inkluderende tilgang.

Der vil blive sat fokus på følgende:
- Hvad er arbejdshukommelse?
- Hvorfor er arbejdshukommelse interessant i forbindelse med matematiklæring?
- Hvilke tegn er der på problemer med arbejdshukommelsen?
- Hvordan kan man i undervisningen støtte elevers arbejdshukommelse i forbindelse med læring i matematik?
Undervisningen vil foregå i en vekselvirkning mellem oplæg og deltagernes aktive arbejde.

Målgruppe

Lærere og vejledere der arbejder med matematik og inklusion.

Instruktører

Michael Wahl Andersen - Pædagogisk konsulent, cand. pæd. psyk.

Fagområder

Matematik

Kontakt