Den mundtlige samtale og elevpræsentationen er mere udfordret end nogensinde. Perioder med online undervisning og den generelt store faglige spredning i engelsk nødvendiggør en særlig indsat for at skabe rum for mundtligheden, ikke kun for nogle, men for alle elever.
Strukturering og organisering af undervisningen spiller en stor rolle. At stilladsere dine elevers samtale med ordforråd og chunks er en anden vej til målet, men at aflede elevernes opmærksomhed og visuel støtte kan i andre situationer også være effektivt.
På dette kursus er der fokus på mundtlighed og aktiv undervisning. Med udgangspunkt i forskning om sprogtilegnelse og mundtlig kommunikation, afprøver vi udvalgte lege og aktiviteter, der skaber rum for samtale og styrker fluency.
Kurset vil have en hands-on tilgang. Sammen vil vi afprøve og udforske aktiviteter og ressourcer i nye sammenhænge:
- leg og bevægelse til stilladseret samtale
- wordless shorts som fluency boosters
- graphic novels, tegneserier og andre visuelle ressourcer
- podcasts og andre tekster med lyd
- kommunikative spil, både analoge og online
- digitale værktøjer med mundtligt fokus, som tilgodeser faglig spredning
Der vil undervejs være smagsprøver til nye forløb. Mange aktiviteter og ressourcer, som vi afprøver, vil være en del af forløb, der kan bruges direkte i din årsplan.
Bemærk: Medbring pc, tablet eller lign. device.