Spredningen i elevernes faglige niveau bliver stadig større, hvilket stiller større krav til lærerens didaktiske valg i planlægningen af en differentieret læse-, skrive- og litteraturundervisning.
Bliv klogere på stationsundervisningens muligheder i indskolingen og på mellemtrinnet, så du lettere kan tilrettelægge en læse-, skrive- og litteraturundervisning, der imødekommer elevernes forskellige udviklingstrin. Du får konkrete ideer til opgaver og aktiviteter, som kan inddrages i de forskellige stationer.
Kurset indeholder en fælles del, hvor der er fokus på:
- Differentiering
- Organisering af stationsundervisning generelt.
- Hands-on på indholdet i stationerne i et litteraturforløb.
Kursets indeholder også en del, hvor du som kursist vælger et fokus på 1.-3. eller 4.-6. klasse. I denne del er der fokus på:
- Kortlægning af elevernes faglige niveau som forudsætning for en differentieret læse- og skriveundervisning.
- Organisering af stationsundervisning specifikt for klassetrin.
- Hands-on på indholdet i stationerne i et læse- og skriveforløb.
- Inddragelse af CFU-læremidler
Instruktører
Marie Elmegaard - Lærer, læremiddelforfatter og pæd. konsulent v. CFU
Louise Duus Skovbjerg - Lærer, læsevejleder og pæd. konsulent v. CFU