Fortsæt opbygningen af DTK - del 2

Du er startet på at bruge nogle praksisser og du har brug for inspiration til at bruge flere praksisser, så pædagogikken fungerer endnu bedre. Du overvejer at få andre opgavetyper, konkreter og teknologier til at fungere sammen med din opbygning

Sted

Aarhus

Pris

1.250,00 kr.

Dato

12.01.2026

Tilmeldingsfrist

15.12.2025

Status

Ledige pladser

Om kurset

Kurset er en workshop hvor der undervises med DTK og vi går skridtet videre med at finde, selv lave og bruge flere opgavetyper, end opgaver med ubestemt fagligt indhold(grublere). Vi arbejder fx med faglig læsning og løsning af skriftlige opgaver og ser på hvordan du kan inddrage konkreter og teknologier i undervisningen sammen med DTK. Vi genbesøger teknikken med at udvælge, bygge og bruge en tyndt skåret sekvens af opgaver.

Vi ser på hvilke forskellige muligheder du har for at differentiere, konsolidere, arbejde med individuelle noter og undersøg din forståelse opgaver. Du får selvfølgelig også en ekstra chance for at få pudset og forfinet dine teknikker i praksis 1-11, hvis du allerede bruger dem alle.

Vi ser på hvordan du kan bringe praksis 12 i spil, altså der hvor du hjælper eleverne med at blive bedre til deres sociale- og personlige kompetencer

Bemærkninger og  deltagerforudsætninger
Du er godt i gang med DTK og har afprøvet det i undervisningen. Måske har du også læst noget af DTK-litteraturen

Målgruppe

Matematiklærere, -vejledere og andre interesserede

Instruktører

Nick Hougaard - Pædagogisk konsulent, VIA CFU og Lærer og beskikket censor i matematik

Fagområder

Matematik

 Tina Agesen-Pagh - VIA CFU
 Sandra Martine Jensen VIA CFU
  • Sandra Martine Jensen

  • CFU-sekretær
  • T: 87 55 27 61
  • Jeg er CFU-sekretær med ansvar for korte kurser, temadage og rekvirerede opgaver. Desuden er jeg bookingkoordinator på projektet Med Skolen i Biografen
  • Mød Sandra
Liselotte Christensen
  • Liselotte Christensen

  • CFU-sekretær
  • T: 87 55 278 05
  • Jeg er CFU-sekretær  med ansvar for korte kurser inde for grundskolen og det gymnasiale område. Desuden varetager jeg administrative opgaver herunder økonomi.
  • Mød Liselotte