Kurset er en workshop hvor der undervises med DTK og vi går skridtet videre med at finde, selv lave og bruge flere opgavetyper, end opgaver med ubestemt fagligt indhold(grublere). Vi arbejder fx med faglig læsning og løsning af skriftlige opgaver og ser på hvordan du kan inddrage konkreter og teknologier i undervisningen sammen med DTK. Vi genbesøger teknikken med at udvælge, bygge og bruge en tyndt skåret sekvens af opgaver.
Vi ser på hvilke forskellige muligheder du har for at differentiere, konsolidere, arbejde med individuelle noter og undersøg din forståelse opgaver. Du får selvfølgelig også en ekstra chance for at få pudset og forfinet dine teknikker i praksis 1-11, hvis du allerede bruger dem alle.
Vi ser på hvordan du kan bringe praksis 12 i spil, altså der hvor du hjælper eleverne med at blive bedre til deres sociale- og personlige kompetencer
Bemærkninger og deltagerforudsætninger
Du er godt i gang med DTK og har afprøvet det i undervisningen. Måske har du også læst noget af DTK-litteraturen