Kunstig intelligens har gjort sit indtog i mange aspekter af samfundet. Men hvordan kan vi anvende disse teknologier meningsfuldt i skolen - og i sprogundervisningen?
På kursuseftermiddagen dykker vi sammen ned i en reflekteret og kreativ tilgang til brugen af teknologien i klasselokalet, og du får hands-on erfaring med AI-teknologier, der kan styrke både din undervisning og din forberedelse.
Vi arbejder med sprogmodeller og billedgenereringsværktøjer, som kan bidrage til at skabe engagerende og motiverende læringsaktiviteter i sprogfagene. Vi undersøger teknologiens muligheder og begrænsninger og ser på, hvordan eleverne forholder sig til AI – hvilke strategier de benytter, og hvordan de navigerer i teknologien.
Gennem praktiske øvelser, direkte anvendelige i undervisningen, eksperimenterer vi med AI’s potentiale ift. sprogtilegnelse. Vi diskuterer de pædagogiske og didaktiske aspekter af at integrere AI i sprogundervisningen og stiller skarpt på, hvordan vi sikrer, at teknologien understøtter både faglig læring og dannelse.
Deltagerne bedes medbringe PC.