Kurset henvender sig til lærere som underviser i matematik i indskolingen. Omdrejningspunktet bliver aktiviteter som støtter eleverne i forståelsen af faget og som samtidig er med til at variere den daglige undervisning. Der er et gennemgående fokus på tid til fordybelse og didaktiske greb, der styrker deltagermulighederne.
Dag 1 – Talarbejde og talforståelse samt tænkende udfordringer til indskolingen.
Dagens indhold vil centrere sig omkring vigtigheden af at prioritere områder som talforståelse, subitizing, regnestrategier samt opgaver der udfordrer elevernes tænkning inden for matematikfaget.
Dag 2 – Test/ evalueringsformer og teknologier i faget,
Denne dag arbejdes der med forskellige evalueringsformer. Der ses på evalueringsformer for hele grupper og på individuelt plan. Hvornår skal der gribes ind og hvad kan der gøres?
I forlængelse af evalueringsarbejdet ser vi på forskellige teknologier som er anvendelige for aldersgruppen. Teknologierne tænkes både som støtteredskab, motiverende faktor og som mulighed for samarbejdsskabende aktiviteter.
Ud af bogen og ned i tempo!
Begge kursusdage veksler mellem teori og praktisk afprøvning med konkrete materialer og praktiske læremidler
OBS - FRISTEN FOR AT SØGE TILSKUD TIL KURSET I HERNING DEN 30. oktober ER OVERSKREDET - der er åben for at søge til kurset i Aarhus den 21. september 2026 - 29. oktober 2026
Søg tilskud inden den 23. oktober og kom gratis afsted
Frem til den 23. oktober 2025 kan du søge tilskud gennem Novo Nordisk Fonden og komme gratis afsted i skoleåret 2026/2027. Tilskuddet dækker både kursusgebyr og vikarudgifter.Søg tilskuddet her