Undervisning ud fra højeste fællesnævner

Med afsæt i ABC-modellen og Blooms taksonomier sætter vi fokus på, hvordan man kan planlægge og differentiere undervisningen i fagene ud fra højeste fællesnævner.

Sted

Aarhus

Pris

1.275,00 kr.

Dato

18.11.2025

Tilmeldingsfrist

18.10.2025

Status

Ledige pladser

Om kurset

Gennem praktiske eksempler får du konkrete værktøjer og metoder direkte til brug i undervisningen. Du får samtidig mulighed for at udveksle erfaringer og idéer med kolleger fra din faggruppe, da I sammen skal tilpasse eksisterende undervisningsforløb, så der er udfordringer til alle eleverne i klassen.   

Du får viden om: ​

  • ABC-modellen som et praktisk redskab til at planlægge udfordrende undervisning
  • Blooms taksonomier som model til differentierede åbne opgaver
  • Eksempler fra praksis - god opgaveløsning på flere niveauer

Gennem hands on får du erfaring med:  

  • at finpudse eksisterende undervisningsforløbat udarbejde differentierede undervisningsopgaver 

Målgruppe

Lærere i grundskolen 1.-9. klasse

Instruktører

Charlotte Hansen - Pædagogisk konsulent, VIA CFU
Anna Kjær Christiansen - Pædagogisk konsulent

Fagområder

Alle lærere - på tværs af fag

 Tina Agesen-Pagh - VIA CFU
 Sandra Martine Jensen VIA CFU
  • Sandra Martine Jensen

  • CFU-sekretær
  • T: 87 55 27 61
  • Jeg er CFU-sekretær med ansvar for korte kurser, temadage og rekvirerede opgaver. Desuden er jeg bookingkoordinator på projektet Med Skolen i Biografen
  • Mød Sandra
Liselotte Christensen
  • Liselotte Christensen

  • CFU-sekretær
  • T: 87 55 278 05
  • Jeg er CFU-sekretær  med ansvar for korte kurser inde for grundskolen og det gymnasiale område. Desuden varetager jeg administrative opgaver herunder økonomi.
  • Mød Liselotte