Er du klar til at sætte fokus på tidlig skrivning og skabe rammer, der giver eleverne selvtillid og gør dem til forfattere af meningsfulde tekster?
I denne workshop dykker vi ned i praktiske metoder og teorier baseret på forskning, der viser, hvordan man støtter børns skriveudvikling fra de første skridt til mere avancerede tekstproduktioner.
Vi vil give et indblik i tankerne bag skriveudvikling.dk, som har afsæt i et af verdens største forskningsprojekter om børns tidlige skrivning (ATEL) og hvordan man i praksis kan vurdere elevers skriveudvikling. Derudover vil vi præsentere en række idéer og skriveforløb, der frit kan downloades og anvendes.
Efter workshoppen vil du være bedre rustet til at:
- Arbejde differentieret, eksperimenterende og meningsfuldt med skriveaktiviteter i indskolingen.
- Forstå og støtte elevernes individuelle skriveudvikling.
- Give formativ og differentieret feedback under og efter skriveprocessen.
- Tilrettelægge meningsfulde og motiverende skriveaktiviteter.
- Integrere skrivning som en naturlig del af undervisningen, både i samspil med bogsystemer og øvrige materialer.
Målgruppe
Børnehaveklasseledere, dansklærere i indskolingen, specialundervisningslærere, læsevejledere, konsulenter og andre interesserede.