Fremmedsprogsundervisning og dysleksi

Tilføj som favorit
På dette kursus sættes der fokus på, hvordan læse-skriveteknologi samt bevidste læringsstrategier kan fremme ordblindes aktive deltagelse i fremmedsprogsundervisningen.

Om kurset

  • Beskrivelse

    Hvordan kan læse-skriveteknologi fremme ordblindes aktive deltagelse i fremmedsprogsundervisningen?

    På dette kursus sættes der fokus på, hvordan læse-skriveteknologi samt bevidste læringsstrategier kan fremme ordblindes aktive deltagelse i fremmedsprogsundervisningen.
    Derudover inddrages eksempler på didaktiske tiltag, der kan styrke inklusionen af elevgruppen samt understøtte deres læreprocesser.
    I forlængelse af oplægget vil der være en praksisdel, hvor deltagerne kan afprøve eksempler fra gennemgangen på egne materialer.

    Bemærkninger

    Medbring computer og høretelefoner.

    Målgruppe

    Sproglærere på mellemtrin og udskolingen, som har elever i læse-skrivevanskeligheder.

    Instruktører

    Lone Lyngkilde - Skolekonsulent

    Fagområder

    Fremmedsprog: Engelsk, Fransk, Tysk

    Herning

    Pris
    480 kr.
    Dato og tid
    15. april 2021 kl. 13:00 - 16:00
    Kursus nr.
    CFU21409
  • Praktiske informationer

    Her finder du praktisk informationer om tid, sted og pris.

    Herning

    Status
    Åben for tilmelding
    Dato og tid
    15.04.2021 - kl. 13.00-16.00
    Pris
    480 kr.
    Tilmeldingsfrist
    15.03.2021
    Kursus nr.
    CFU21409