Matematikvanskeligheder - Tidlig intervention. Støt og udvikl elevers matematiske kompetencer

Tilføj som favorit
Kurset giver en direkte indføring i interventionsmaterialet "Matematikvanskeligheder - Tidlig intervention", som er et redskab til at forebygge og afhjælpe elevers matematikvanskeligheder.

Om kurset

  • Beskrivelse

    Hvordan identificere, støtte og udvikle elevers matematiske kompetencer og forståelse i begynderundervisningen?

    Bemærk: Datoen er flyttet til den 24. november 2020 kl. 9-15

    Deltagerne vil få mulighed for at udvikle kompetencer til at identificere, støtte og udvikle elevers matematiske kompetencer og forståelser ved brug af konceptet Tidlig Matematikindsats Til Marginalgrupper (TMTM) ud fra interventionsmaterialet Matematikvanskeligheder - Tidlig intervention.
    Dagens indhold vil veksle mellem korte oplæg og øvelser, så deltagerne går fra kurset med konkrete erfaringer i brugen af såvel screeningsmateriale som arbejdsark og konkrete materialer, der knytter sig til interventionsmaterialet.
    Kursets indhold er gennemprøvet som en del af det toårige kompetenceudviklingsprojekt "Matematikindsats 2017", hvor 66 skoler i hele landet deltog med hele årgangens 2. klasser.

    Målgruppe

    Matematiklærere og matematikvejledere

    Instruktører

    Heidie Clemens - Lektor i matematik

    Fagområder

    Matematik

    Aarhus C

    Pris
    900 kr.
    Dato og tid
    24. november 2020 kl. 9:00 - 15:00
    Kursus nr.
    CFU20234
  • Praktiske informationer

    Her finder du praktisk informationer om tid, sted og pris.

    Aarhus C

    Status
    Åben for tilmelding
    Dato og tid
    24.11.2020 - kl. 09.00-15.00
    Pris
    900 kr.
    Tilmeldingsfrist
    24.10.2020
    Kursus nr.
    CFU20234